Aranżacja nowego biura – jakie niezbędne meble kupić na początku

Aranżacja nowego biura – jakie niezbędne meble kupić na początku

Biurka

Biurka powinny być przystosowane do typu obowiązków zasiadających przy nich osób. W zależności od potrzeb można wybierać między modelami prostszymi, składającymi się głównie z blatu, jak i tymi o zwiększonej funkcjonalności, czyli wyposażonymi w szuflady, półki czy szafki. Biurka muszą w pełni pasować do wymiarów sprzętów i drobnych przedmiotów, jakie zostaną na nich ustawione. Blat powinien być na tyle duży, by pomieścił wszelkie rzeczy niezbędne w codziennej pracy, a zarazem umożliwiał wygodne podparcie rąk. Jeżeli dysponujemy ograniczoną przestrzenią i w związku z tym szerokość blatów musi być mniejsza, dobrym rozwiązaniem będą biurka z podstawkami na monitor i wysuwaną półką na klawiaturę. Ponadto, jeśli urządzamy biuro typu open space, warto zastanowić się nad zakupem mebli modułowych dla wielu osób.

Krzesła i fotele biurowe

Krzesła i fotele trzeba dopasować do wymiarów biurek. Nie bez znaczenia jest też ich wygląd – warto, by wszystkie meble biurowe tworzyły spójną aranżację. Utrzymanie przestrzeni w jednym stylu i harmonijnej kolorystyce daje wrażenie uporządkowania i sprzyja dobremu samopoczuciu. Fotele biurowe powinny być jednak przede wszystkim ergonomiczne, aby zwiększały komfort wielogodzinnej pracy przy biurku. Meble muszą mieć kształt dostosowany do naturalnych krzywizn ciała człowieka. Najlepsze modele umożliwiają regulowanie wysokości siedziska i stopnia odchylenia oparcia. Dobrze, gdy fotele obrotowe do biura wyposażone są też w podpórki pod łokcie, zagłówek oraz kółka pozwalające na swobodne przesuwanie mebla z miejsca na miejsce.

Szafki

W biurze nie może zabraknąć także szafek i innych elementów wyposażenia służących do przechowywania dokumentów i pozostałych przedmiotów używanych w firmie na co dzień. Meble tego rodzaju przydają się też do magazynowania elektroniki (na przykład dodatkowych kabli czy myszek), zapasów materiałów biurowych, środków czystości, a także wielu innych rzeczy, których nie chcemy trzymać na zewnątrz. W szafkach pracownicy mogą również chować swoje ubrania i inne osobiste przedmioty. Meble biurowe służące do przechowywania pozwolą łatwo utrzymać porządek i lepiej zorganizować pracę. Dzięki nim wszystkie przedmioty mogą leżeć na wyznaczonym im miejscu, dlatego nie trzeba tracić czasu na szukanie dodatkowych arkuszy papieru czy zapasowych słuchawek. Warto wybierać szafki i inne meble do przechowywania pochodzące z jednej kolekcji. Wówczas zyskujemy pewność, że wszystkie elementy wyposażenia pasują do siebie stylem i kolorem. Zarówno pracownicy, jak i klienci, poza funkcjonalnością biura, zwracają uwagę na jego estetykę, dlatego dobrze jest zachować konsekwencję w aranżowaniu przestrzeni i zdecydować się na nabycie mebli w zestawie.

Meble otwarte do eksponowania produktów

W zależności od charakteru prowadzonej działalności warto zastanowić się nad zakupem mebli otwartych, na przykład regałów i stolików. Posłużą one do prezentacji towaru, branżowej literatury, osiągnięć firmy albo ułatwią dostęp do potrzebnej dokumentacji. Takie meble biurowe muszą pozwalać na odpowiednie wyeksponowanie wszystkich przedmiotów, które powinny przykuć uwagę potencjalnych klientów i zwiększać prestiż firmy.

Stół i krzesła w części jadalnej

Pamiętajmy, że biuro to nie tylko miejsce pracy, ale i przestrzeń, w której spędza się sporą część dnia. W związku z tym, że przebywamy w nim długo, trzeba wyznaczyć w nim niewielką strefę na odpoczynek. Może być nią część jadalniana. Takie miejsce musi sprzyjać relaksowi i luźniejszym rozmowom przy kawie. W  jadalni pracownicy powinni móc swobodnie zjeść posiłek, poznać innych członków zespołu i odetchnąć od codziennych obowiązków. Kompletując meble przeznaczone do tej części, czyli stół i krzesła, trzeba zwracać uwagę przede wszystkim na ich wygodę i praktyczność.

Meble konferencyjne

W przypadku większych biur warto wydzielić część konferencyjną. W niej odbywać się będą spotkania z klientami, narady zespołu i rozmowy kwalifikacyjne. Przestrzeń należy wyposażyć w większy stół i odpowiednią liczbę krzeseł. Meble konferencyjne powinny wyróżniać się nowoczesnym i eleganckim wyglądem, dlatego że ustawia się je w pomieszczeniu lub strefie o reprezentacyjnym charakterze. Mogą być utrzymane w klasycznej kolorystyce lub mieć mocne barwy, dodające energii i pobudzające do kreatywnego działania.

Podstawą każdego dobrze funkcjonującego biura są starannie i umiejętnie dobrane meble. W aranżowanej przestrzeni nie może zabraknąć ergonomicznych biurek i foteli. Niezbędne okażą się też szafki, regały i inne meble do przechowywania. Biuro warto wyposażyć także w stół i krzesła do części jadalnianej. W zależności od dostępnej przestrzeni i specyfiki działalności, można też kupić regały i stoliki do eksponowania produktów i innych przedmiotów, które powinny znaleźć się na pierwszym planie oraz meble konferencyjne. Dobór wszystkich wymienionych elementów wyposażenia – tych podstawowych i opcjonalnych – usprawni pracę w firmie i z pewnością wpłynie na pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów.

About the Author
Szymon