Biuro, które zachęca do pracy – jak urządzić motywujące wnętrze

Biuro, które zachęca do pracy – jak urządzić motywujące wnętrze

Do czynników motywujących do pracy z pewnością trzeba zaliczyć pieniądze, w końcu na nich opiera się świat i to one, stanowią o poziomie życia. Oprócz tego to również prestiż, możliwości rozwoju, dodatkowe świadczenia i benefity oraz warunki pracy, do których należy aranżacja przestrzeni biurowej. Zadziwiające? Sprawdź, jak urządzić motywujące wnętrze.

Kolory do biura

Wystrój pomieszczenia, w którym przebywamy, ma naprawdę niebagatelne znaczenie na nasze samopoczucie, a co za tym idzie na motywację i zaangażowanie. Oczywiście nie na każdego ma to wpływ, podobnie jak zmiany ciśnienia czy pogody, jednak lepiej zadbać o to, by każdemu pracowało się dobrze, umysł pozostawał otwarty na nowe rozwiązania, a atmosfera stanowiła o chęci przychodzenia do biura.

Podstawową kwestią jest kolor panujący w pomieszczeniu. Udowodniono, że jaskrawe barwy negatywnie oddziałują i na pracowników, i na kontrahentów odwiedzających firmę, ponieważ wprawiają w szybkie podenerwowanie. Odwrotny skutek przynosi ciemna kolorystyka – ona prowadzi do znużenia, senności i niskiej mobilizacji do pracy. Najlepiej jest wybrać barwy stonowane, raczej w jaśniejszych odcieniach, które automatycznie optycznie powiększą i rozświetlą przestrzeń. W biurach stawiamy więc na beże, szarości, pastele, błękit, pudrowy róż, jasną zieleń.

Biurko – centrum dowodzenia

Na efektywność pracy wpływa położenie biurka: czy nie za blisko innego pracownika, czy nie jest przodem do pustej ściany, czy nie znajduje się w przeciągu, ale nie jest to jedyna kwestia związania z centrum dowodzenia pracownika. Znaczenie ma też porządek na blacie i wokół samego mebla. Przybory do pisania powinny znajdować się w jednym miejscu, dokumenty powinny być posortowane i umieszczone w teczkach na półce bądź w szufladzie, kable schowane, a śmieci w koszu, nie na wierzchu. Wszystko ustawiamy tak, by pod ręką mieć tylko najbardziej potrzebne rzeczy.

Kolejny „detal” to prawidłowe oświetlenie na stanowisku pracy. Do obowiązków pracodawcy należy zapewnienie zatrudnionym oświetlenia dostosowanego do rodzaju obowiązków, o natężeniu zgodnym z regulacjami prawnymi. Na obniżoną produktywność mają wpływ piekące oczy czy bóle głowy, spowodowane właśnie złym oświetleniem. Zadbajmy więc o odsłonięcie okien, lampki na każdym biurku i dobre żarówki w lampach sufitowych.

Nieodłącznym towarzyszem biurka jest krzesło – powinno być wygodne, ergonomiczne i regulowane, tak, by zarówno wysoki mężczyzna, jak i szczupła kobieta mogli ustawić je pod siebie.

Komfort pracy to też odpoczynek

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zaaranżowanie w przestrzeni biurowej miejsca do odpoczynku i relaksu w trakcie pracy. Takie strefy chill-out wprowadzone zostały już jakiś czas temu do korporacji transnarodowych i stopniowo wchodzą do dużych, krajowych firm, a nawet do mniejszych, choć na razie głównie w branży kreatywnej. W takiej strefie, do dyspozycji pracowników są gry planszowe, konsole, stoły do bilardu czy piłkarzyków, poduchy do siedzenia, a nawet kanapy.

Oprócz tego coraz częściej natknąć się można na mini siłownie, a dopłaty do karnetów na siłownię lub zajęć fitness są na porządku dziennym. Ważne jest też odpowiednie zaplecze socjalne – kuchnia wyposażona w podstawowe sprzęty AGD oraz naczynia, łazienka z prysznicem i szatnia lub pomieszczenie socjalne.

Pracownicy muszą czuć się docenieni, a na pewno odpłacą się kreatywnością, efektywnością i bez oporów będą wstawać z łóżka, nawet w poniedziałki. Niektóre kwestie nie są ani bardzo pracochłonne, ani drogie, więc dobrze jest je wprowadzić od razu i tym samym zmotywować zatrudnionych.

About the Author
Szymon